livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Ett gott skratt förgyller livet!

Publicerad 2012-08-08 11:03:53 i Hälsa

Ett gott skratt förlänger livet heter det men jag skulle vilja ändra på det. Jag menar det väsentligaste måste väl ändå vara att vi mår bra här och nu och försöker njuta av våra liv. För en gångs skull finns det något gott som är nyttigt och trevligt med direkteffekt! Jag menar annars är det - äta kakan nu och må bra för stunden eller låta bli för att må bättre sen. Nu när vardagen drar igång igen för många så kan det kännas som det roliga är över att vi måste vänta ett helt år tills allt det trevliga kommer igen, eller? Jag menar att kanske är bra att hitta glädje och humorn i vardagen oberoende av väder och ledighet. Det kan kännas svårt i en vardag full av måsten och möten. Min strategi för den här hösten blir att försöka boka in roliga saker lika flitigt och bestämt som jag bokar in "måstesaker". Det börjar redan på lördag då min fina syster tar barnen så att vi kan hälsa på mina underbara vänner som äntligen fått sin lilla bebis. Inte nog med det så ska vi till Fotografiska och titta på utställningar, lyssna på livemusik och äta en bit. En bra plan tycker jag! :) Rea på Alewalds kan göra mig glad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela