livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Äpple- och kanelpannkakor!

Publicerad 2013-01-21 23:00:14 i Recept

Dagen började bra. Inga lektioner idag så det fanns tid till att fixa pannkakor till frukost, igen! Ville variera mig och provade att laga dem med äpple och kanel. Jag måste skriva ner receptet innan jag glömmer det.

Äpple- och kanelpannkakor 1 port

3 äggvitor(finns att köpa bara vitor)
1 dl havremjöl (jag gjorde eget i matberedaren)
Lite äkta vanilj
Kanel efter tycke och smak
1/2 dl keso
1/2 tsk bakpulver
1 tärnat äpple
1/2 msk stevia

Blanda allt utom äpplet med stavmixer. Lägg i hälften av äppelbitarna. Stek några pannkakor av smeten och toppa med resten av äppelbitarna och gärna vaniljkesella som du gjort själv.

Vaniljkesella (halvera om du vill)
250 g lättkesella
1/2 dl Steviasocker
1/2 dl lättmjölk
Lite Vaniljpulver

De blev jättegoda och jag kommer definitiv göra om dem. :)
Jag gjorde chokladtryfflar till mellanmål också men det får jag skriva ner imorgon. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela