livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Recept! Bananpannkakor med mörk choklad

Publicerad 2013-01-13 20:15:36 i Recept

Idag åt jag lyxfrukost men pannkakorna kan så klart ätas vilken tid som helst på dygnet. :) Efter träningen gjorde jag en laddning till! Här kommer receptet.

Bananpannkakor 1 port.

3/4 banan (resten använder du till att toppa pannkakorna med)
drygt 1 dl havregryn
0,5 dl minikeso
1 äggvita
lite bourbon äkta vaniljpulver
1/4 dl sojamjölk eller ngn annan sorts mjölk
lite hackad mörk choklad eller chocolate chips

Häll alla ingredienserna utom chokladen i en skål och mixa med en stavmixer. Rör i chokladbitarna. Klicka ut smeten i tre ganska tjocka pannkakor i en stekpanna och stek dem några minuter på varje sida. Toppa med banan och ev lite honung eller agavesirap.

Enjoy! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela