livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Chokladproteintryfflar!

Publicerad 2013-01-23 21:45:16 i Recept

Jag skulle lägga in recept på chokladtryfflarna skrev jag igår eller när det var. Nu kommer det.

Chokladproteintryfflar

1/2 dl vassleprotein chokladsmak
1/4 dl caseinproteinpulver choklad
1/2 msk Steviasocker
1 msk mandelmjöl
Kallt kaffe (1 dryg msk)
Kakao att rulla tryfflarna med

Blanda alla torra ingredienser och häll på lite av kaffet och blanda. Det blir en kletig massa men med kakao på händerna så går det bra att rulla små tryfflar. Ställ kallt en stund.

Som godis men fulla med protein och utan socker. Det blir inte så många och det kanske är bra det. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela