livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Nötchoklad i påskäggen!

Publicerad 2012-04-04 13:01:08 i Hälsa

Mitt absoluta favoritgodis är helt klart choklad. Jag skrev tidigare att jag tycker det är värt att försöka göra sitt godis själv för då vet vi vad det innehåller. Samtidigt tycker jag att det helst ska vara enkelt, om baka inte är det bästa du vet och du har mycket tid förståss. Själv tycker jag att det ska vara enkelt och gott!
Jag brukar blanda nötter och rosta dem lätt för att sedan hälla smält choklad på som sedan får stelna till ljuvliga chokladkakor. Igår så testade jag att göra chokladgodis efter ett recept på Anna Skippers hemsida, www.annaskipper.se "Julchoklad" heter receptet under "julrecept". Ja, jag vet att det är påsk men jag tyckte inte det spelade någon roll. ;) Det var nötter, mörk choklad och kokosolja. Mycket enkelt! Jag har provat flera nya och väldigt goda smoothies också. Okej, en med chlorella var så där men det heter "Björnkramen" och jag kände att jag höll på att bli förkyld så att det var precis vad jag behövde. Receptet var från samma bok som innan av Sanna Ehdin.:) Nu ska jag ta en kopp te och ta det lugnt en stund innan jag ska sova. Glad påsk till er som läser!
JulchokladenBuddha light med hasselnötter, banan och kokosmjölk. Jättegod!Gurudrinken med bl.a katrinplommon, mandlar, banan och äppeljuice. Väldigt gott!Pärlplatta skapad av Norah 4 år. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela