livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Blixtsnabb mango- och apelsinsorbet utan socker!

Publicerad 2012-04-10 20:54:49 i Recept

Nu har jag varit i farten med matberedaren och provat att göra "sorbet" med stevia. Det blev jättegott! Prova du också. :)
Mango- och apelsin sorbet
300 g fryst mango
1 apelsin skalad
1-2 msk kallt vatten
stevia extrakt efter smak
Mixa mango och apelsin i matberedaren tillsätt lite vatten i taget tills du får en bra konsitens och söta med lite steviaextrakt. Jag använde den röda som är 400 ggr sötare än socker. Det är riktigt bra i smaken och det behövs så lite. Jag brukar ta lite längst ut på en kniv.
Mango- och apelsinsorbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela