livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Stevia provning!

Publicerad 2012-03-18 09:40:20 i

I fredags fick jag hem ett paket med olika produkter från "Stevia Vital". Paketet innehöll Steviasocker och olika steviaextrakt. Det är flera år sedan jag först läste om Stevia som naturligt sötningsmedel i en bok av Sanna Ehdin men jag har inte provat förut. Nu har jag alltså mitt eget kit med produkter som jag ska testa i olika recept. Vill du läsa mer om vad Stevia är så gå t.ex o
in på hemsidan för Stevia Vital. Nu i helgen provade vi att göra chokladbollar med steviasocker till barnen som lördagsgodis. Dom tyckte verkligen om det. Vi provade att söta kaffe och smoothie och det var också gott. Än så länge har jag bara provat sockret men mer ska det bli. Ha en härlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela