livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Sommrig & sund mangosorbet!

Publicerad 2013-05-20 09:14:00 i Recept

En helt fantastiskt god sommar dessert som älskas av både stora och små. Den är lika enkel som den är god och är klar på några minuter. Kan det bli bättre?! :D

Du behöver en matberedare, fryst mango, lite stevia (eller ngt att söta lite med) och ev. lite vatten och färsk mynta.

Gör så här: Lägg den frysta mangon i matberedaren och mixa tills du får en krämig konsistens på mangon. Det är då du ev. kan behöva sätta till lite vatten. Smaka av och söta efter behag. Lägg upp i små skålar eller glas och toppa gärna med färsk mynta. Kombinationen är magisk.

Som du säkert redan noterat så är den utan tillsatt socker, gluten- och mjölkfri. :) Jag har lagt in ett liknande recept innan men jag tycker att det här är bättre.

Njut och må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela