livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Bästa receptet på "trolldeg"

Publicerad 2012-10-01 10:39:13 i Recept

Med sjuka barn hemma så är det bra med lite pyssel. Jag letade fram ett recept på "trolldeg" som jag sparat sen jag hängde på öppna förskolan med Norah(ganska länge sedan med andra ord). Degen är perfekt om du vill göra avtryck av händer och fötter och sen hälla gips i också.

Trolldeg

5 dl hett vatten
3 msk olja
2 tsk citronsyra
2 dl salt
5 dl vetemjöl
Ev. hushållsfärg

Blanda allt till en smidig deg. Använd gärna hushållsmaskin med degkrok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela