livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Julgodis!

Publicerad 2013-12-08 22:13:00 i Recept

Idag har jag gjort det enklaste julgodiset man kan tänka sig men det är ändå det godaste jag vet. Jag smälter bara 70% mörk choklad och rör ner nötter av hög kvalitet som jag gillar (den här gången rostade pistagenötter från "den lille nöttefabriken"och lite flingsalt. Sen häller jag smeten på en bricka med bakplåtspapper och strör lite flingsalt ovanpå. In med det i kylskåpet så att det stelnar. När det stelnat så är det bara att skära i så stora bitar du vill ha och lägga i en fin burk. Perfekt present till någon om du går på lite glöggmingel.:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela