livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Proteinrikt kvällsmål!

Publicerad 2013-01-22 23:07:04 i Recept

Jag vägrar gå och lägga mig hungrig! Eftersom jag dessutom vill att musklerna ska återhämta sig maximalt på natten när jag sussar sött då fyller jag alltid på med ett proteinrikt kvällsmål. Just nu blir det ofta caseinproteinpulver som jag mixar med någon sorts mjölk. Sojamjölk, mandelmjölk eller lättmjölk brukar det bli. Mycket gott och superenkelt. :)

2,5 dl mjölk av ngt slag
1 dl lite drygt, caseinpulver

Mixa och ställ in i frysen tills det blir kallt och krämigt. Toppa med t.ex lite hackad mandel eller hallon.

Sov mätt och gott!

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2013-01-22 23:11:07

Vart får man tag på caseinpuvler? :)

Svar: Caseinpulver och liknande kan du köpa i butiker som säljer kosttillskott och träningskläder. Det finns både på nätet och fysiska butiker. www.mmsports.se www.svensktkosttillskott.se och många fler. De jag använder nu har jag köpt på mmsports och märket heter Body Science.
Lisa Engberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela