livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Stevia extraxt från Stevia Vital är provat!

Publicerad 2012-03-18 19:59:06 i

Idag har vi provat steviaextraktet från Stevia Vital. Jag gjorde varm choklad efter recept från www.steviavital.se och använde det extrakt som är 400 gånger sötare än socker så det behövdes väldigt lite. Skillnaden med extraktet var också att jag inte kände någon eftersmak. Det gjorde jag däremot med steviasockret i chokladbollarna. Det receptet var också från hemsidan som jag nämnde tidigare. Det jag däremot märkte var att den eftersmaken hade minskat mycket till idag. Det stod i receptet också att smaken mognade. Det var kanske det som menades med det.
Här kommer receptet på den varma chokladen. Inga konstigheter men lika bra att skriva hur jag gjorde. :)
Häll i 1 tsk kakao i en kopp och en knivsudd stevia extraxt.
Värm mjölk och blanda i lite i koppen så det blir en chokladsmet. Häll sedan på resten och blanda väl.
Drick och njut!
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela