livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Seniorträning på itrim!

Publicerad 2012-03-19 07:47:51 i

Jag är på väg till "itrim" i Solna för att coacha ett gäng härliga seniorer. Det ingår i vår utbildning till hälsopedagoger att hålla i ett tio veckor långt hälsoprojekt med hälsotester och fysisk aktivitet. Det är jättekul och otroligt lärorikt. På måndagar tränar grupperna på itrim och på onsdagar tränar en av grupperna vattengymnastik med oss och de andra på itrim igen. På onsdag ska jag hålla en liten föreläsning om frukost och mat efter träning. Igår satt jag och skrev ihop ett litet kompendium de kommer att få med lite fakta och recept. Det ska bli kul att höra vad de tycker om mina förslag. :) På bilden är ett av förslagen. Blåbärssmoothie och kokta ägg. En god och hälsosam frukost ger en härlig energi inför dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela