livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Chokladälskarens frukost!

Publicerad 2012-03-23 10:56:03 i

Jag älskar choklad av riktigt bra kvalité. Till frukost är jag dock inte van att äta choklad.;) Nu har jag provat ett nytt smoothierecept från boken jag fick hem igår(Sannas smoothierecept- för den självläkande människan, Sanna Ehdin). Äggvita och kakao blandat med frukt och kokosmjölk. Den som vill ha en sötare smak kan sätta till stevia socker.

Chokladfrukost- smoothie 2 portioner
2 frukter, tex. Äpple, päron och banan
3 msk kokosmjölk
2 äggvitor eller 1 kokt ägg
1 msk kakao
1/2 msk gurkmeja
2 tsk kallpressad linfröolja
4 dl vatten
Kokosflingor till garnering

Skär frukten i bitar och mixa allt. Garnera med kokosflingor. Många nyttigheter i den här. Jag kommer att skriva lite mer om ingredienserna och om varför de är så nyttiga lite senare. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela