livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Favoritfrukost!

Publicerad 2012-03-17 23:48:45 i

Jag älskar frukost. Min favoritfrukost just nu är att dricka en smoothie, äta ett eller två kokta ägg och dricka kaffe till. Det är supergott och innehåller lagom mängd energi för mig.
Här kommer ett av mina recept på smoothie
En halv banan
1 dl frysta blåbär
1 dl lättkesella
1 dl mjölk av något slag
Mixa alla ingredienserna med en mixer.
Energi innehåll med två ägg till och lättmjölk i smoothien och kaffet: 425 kcal.
Vad är din favoritfrukost?

Kommentarer

Postat av: Mmm. Smoothie hit och smoothie dit. Inget går i alla fall upp mot havregrynsgröt, soyamjölk och hemgjort äppelmos. Så är det.

Publicerad 2012-04-02 16:17:09

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela