livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Planera semestern tillsammans... med den du delar den med. <3

Publicerad 2012-06-18 10:57:49 i Hälsa

Snart är semestern här och det är en tid jag tror de flesta av oss ser fram emot väldigt mycket. Förväntningarna kan ibland vara höga och allt ska vara perfekt. Frågan är bara vad som är perfekt och om det är detsamma för mig som för dig. I en tillvaro med högt tempo och många beslut så glömmer och orkar vi inte ibland att prata med varandra om vad som är viktigt för var och en upplever jag. Det är lätt hänt att vi står där på "dagen D" då semestern börjar och istället för att njuta av ledigheten ryker ihop om vad som ska hända. Kanske såg du fram emot att bara lägga dig i solstolen och läsa en bok och på sin höjd resa dig upp för att hämta förfriskningar i kylen medan din partner står och blänger surt på dig medan det ryker ur öronen och undrar hur du kan göra så här. Vi måste göra något nu! Ja, ni fattar själva vart jag vill komma.. Prata med varandra.. ställ öppna frågor!!! Vad vill du göra i sommar? Vad är viktigast för dig? Hur länge vill du stanna där? Vem vill du hinna besöka? Och berätta... för mig är det viktigt att jag får vara.... göra...träffa osv. Enkelt va?! ;) Kör hårt och njut av sommaren tillsammans!
Efter mycket stötande och blötande så har vi bestämt oss. Vi åker snart till Turkiet i två veckor och kommer att bo på hotell med all service vi önskar oss. No cooking, no cleaning, just love!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela