livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

Mental förberedelse

Publicerad 2012-07-16 10:27:55 i

Mentalt så försöker jag förbereda mig på att komma hem. Just nu ligger jag i en solstol och njuter av att ha en stund för mig själv. Under tiden har jag skrivit en inköpslista på vad vi ska handla för mat när vi kommer hem. Norah saknar mjukt bröd och våfflor. Jag längtar efter mandelmjölk och proteinpulver med chokladsmak i en god drink. Jag har skrivit recept i tidigare inlägg om du vill göra egen mandelmjölk. Den färdiga som finns att köpa innehåller socker av ngt slag. Bättre att söta med steviasocker tycker jag. När jag kommer hem ska jag också försöka mig på att hitta på bra recept på gluten, laktosfri och sockerfri bakning. Det är bara att börja laborera. Mandelmjöl kan vara bra att ha hemma då. Jag skriver det på listan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela