livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

"Lemon rawfood balls" att bjuda på i påsk!

Publicerad 2012-04-02 15:03:18 i Hälsa

Påsken närmar sig med stormsteg. Kanske till stor glädje för många, kanske med ångest för andra. Inte så lätt att stå emot alla godsaker på middagsbjudninga och kalas. I affärerna trängs sockrade drycker tillsammans med stora mängder godis med allt annat än naturliga ingredienser. Klart vi ska kunna äta något gott till påsk men vi kan ta kontrollen över vad vi stoppar i oss och laga maten och baka godiset själv. Hinner du inte? Kanske vi inte behöver så mycket av allt eller alla saker på samma dag. Om ni är flera som träffas så kan ni dela upp jobbet. Jag provbakade "Lemon rawfood balls" idag då jag hittade receptet på www.recept.nu. Jag tyckte de blev väldigt goda. Citronen i gjorde att det blev en frisk och god smak. Jag har provat andra liknande recept men detta var extra bra tack vare citronen tycker jag. De innehåller mandlar, torkaade aprikoser, ingefära, honung och citron. Prova och se om du gillar det?
Lemon rawfood balls, recept från Rickard Holmberg.
Receptet hittar du här:http://www.recept.nu/1.323490/rickard_holmberg_blueberry/efterratter_godis/frukt_bar/lemon_rawfood_balls

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela