livsenergi

En sida om att hitta en sund livsstil och mer energi i vardagen.

En härlig dag!

Publicerad 2012-03-21 22:40:26 i

Halsbandet jag köpte idag på Mixit.Vilken fantastisk dag och vilket väder! Jag älskar våren och det är lätt att gå med ett leende på läpparna. Jag har varit i simhallen och pratat om frukost och mat efter träning för våra träningsdeltagare. Sen fick de ett cirkelträningspass i bassängen och de verkade vara väldigt nöjda.:) Det var roligt att hålla en miniföreläsning och det blir mer av det nästa onsdag. Då ska jag prata om socker och annat sött i livsmedel och om hur det påverkar vår kropp. Det blir nog bra. På vägen till itrim så gick jag förbi "Mixit" i sundbyberg där det var 20% på allt i butiken. Gick in och köpte lite nya kläder till mig själv. Det var på tiden, jag handlar mest åt barnen annars... Nu är jag i ett par suersköna sommarbyxor i tunnt jeanstyg och en fin stickad tröja med knappar i ryggen. Ett matchande halsband blev det också.:) Imorgon ska jag till min favoritfrisör Pop på Mohair och både färga och klippa håret. Sådana här saker ger också energi tycker jag. Jag tror att en del i det hela är att vi signalerar till oss själva att vi är viktiga och värda att pysslas om och belönas. Mycket ny energi i min dag idag men nu börjar jag bli trött och ska faktiskt "knyta mig". God natt och hoppas på en verklig god sömn för hela familjen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Engberg

Jag har så länge jag kan minnas varit intresserad av hälsa och beteendeförändringar och läser därför nu till hälsopedagog på GIH, Gymnastik och idrottshögskolan i Stockholm. Det är en treårig utbildning med allt från fysisk aktivitet och beteendevetenskap till ekonomiska kalkyler för hälsoinsatser.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela